Polityka prywatności

I. Postanowienia ogólne

  1. Niniejsza Polityka Prywatności określa zasady przetwarzania oraz ochrony danych osobowych pozyskanych od Użytkowników korzystających ze strony internetowej dostępnej pod adresem: de-jo.pl.
  2. Administratorem danych osobowych jest DEJO Drzyzgiewicz Spółka Jawna z siedzibą pod adresem: ul. Szczawnicka 17, 30-699 Kraków, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000909812, NIP: 6793219787 (dalej: „Administrator”). Kontakt z Administratorem:
  3. Podstawą prawną przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. a), b) oraz f) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych (RODO) oraz przepisy krajowe (ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych).
  4. Dane osobowe przetwarzane będą wyłącznie w celu niezbędnym do realizacji usług świadczonych przez Administratora, a także w celu wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze.

II. Zakres i cel zbierania danych

  1. Dane zbierane w trakcie korzystania ze strony internetowej
    • Adres IP, typ i wersja przeglądarki, informacje o systemie operacyjnym, czas dostępu do strony, adres URL odsyłający – w celu zapewnienia bezpieczeństwa, diagnostyki błędów oraz statystyk odwiedzalności (podstawa prawna: prawnie uzasadniony interes Administratora, o którym mowa w art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
    • Pliki cookies (ciasteczka) – więcej informacji w części V niniejszej Polityki.
  2. Dane przekazywane dobrowolnie przez Użytkownika
    • Imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu – wyłącznie w przypadku wypełnienia formularza kontaktowego, zgłoszenia zapytania handlowego lub innych formularzy dostępnych na stronie. Celem jest udzielenie odpowiedzi na pytania, realizacja zapytań ofertowych, oraz świadczenie usług zgodnie z umową. Podstawą prawną jest zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a RODO) lub realizacja umowy lub czynności przedumownych (art. 6 ust. 1 lit. b RODO).
    • Dane przesyłane w korespondencji e-mailowej – w celu prowadzenia komunikacji i archiwizacji dokumentów. Podstawa prawna: realizacja umowy lub czynności przedumownych (art. 6 ust. 1 lit. b RODO) bądź prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) przy prowadzeniu dokumentacji.

III. Podstawa prawna oraz okres przechowywania danych

  1. Podstawy przetwarzania
    • Art. 6 ust. 1 lit. a RODO – zgoda Użytkownika na przetwarzanie danych w określonym celu (np. marketingowym, wysłanie oferty handlowej).
    • Art. 6 ust. 1 lit. b RODO – przetwarzanie niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest Użytkownik lub do podjęcia działań na żądanie Użytkownika przed zawarciem umowy (np. przygotowanie oferty).
    • Art. 6 ust. 1 lit. c RODO – wypełnienie obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze (np. archiwizacja dokumentów księgowych).
    • Art. 6 ust. 1 lit. f RODO – prawnie uzasadniony interes Administratora (np. zapewnienie bezpieczeństwa systemów informatycznych, dochodzenie roszczeń).
  2. Okres przechowywania danych
    • Dane osobowe gromadzone w celu realizacji umowy lub czynności przedumownych przechowywane będą przez okres jej trwania oraz po jego zakończeniu przez czas przewidziany przepisami prawa (np. ustawa o rachunkowości – 5 lat; ustawa o podatku od towarów i usług – 5 lat).
    • Dane przetwarzane na podstawie zgody przetwarzane będą do momentu wycofania zgody przez Użytkownika, jednak nie dłużej niż przez okres przewidziany w odrębnych przepisach prawa (w przypadku materiałów marketingowych – maksymalnie do momentu wycofania zgody).
    • Dane przetwarzane w ramach prawnie uzasadnionego interesu Administratora (np. w celach zabezpieczenia przed nadużyciami) przechowywane będą przez czas niezbędny do realizacji tego celu, a po jego ustaniu – przez okres przedawnienia roszczeń (zwykle 3 do 6 lat).
    • Dane w celach statystycznych i analitycznych (anonimizowane) – do momentu ich anonimizacji.

IV. Odbiorcy danych

  1. Dane mogą być udostępniane:
    • podmiotom świadczącym usługi księgowe, prawne, IT (hosting, obsługa serwera, serwisy mailingowe) na podstawie umowy powierzenia przetwarzania danych (art. 28 RODO);
    • organom państwowym oraz innym uprawnionym podmiotom na podstawie przepisów prawa (np. organy podatkowe, sądy).
  2. Administrator nie przekazuje danych osobowych poza Europejski Obszar Gospodarczy. Jeśli zajdzie potrzeba takiego przekazania, nastąpi ono wyłącznie wtedy, gdy:
    • niezbędne jest do wykonania umowy zawartej w interesie osoby, której dane dotyczą, lub
    • podmiot przetwarzający zagwarantuje odpowiedni poziom ochrony (standardowe klauzule umowne zatwierdzone przez Komisję Europejską lub inne mechanizmy przewidziane przepisami RODO).

V. Cookies (pliki cookie) i technologie pokrewne

  1. Strona internetowa Administratora wykorzystuje pliki cookies w celu:
    • zapewnienia prawidłowego działania witryny;
    • dostosowania zawartości witryny do preferencji Użytkownika;
    • celów statystycznych i analitycznych (Google Analytics, statystyki serwera);
    • umożliwienia korzystania z funkcji social media (np. przyciski „Udostępnij”).
  2. Rodzaje plików cookies:
    • Sesyjne (kasowane po zamknięciu przeglądarki);
    • Stałe (przechowywane do czasu upływu terminu ich ważności lub ich ręcznego usunięcia przez Użytkownika);
    • Zewnętrzne (np. cookies Google Analytics, Facebooka).
  3. Użytkownik może w każdej chwili wyrazić zgodę lub ją wycofać na zapisywanie plików cookies poprzez odpowiednie ustawienia przeglądarki internetowej (np. Chrome, Firefox, Safari). Wyłączenie lub ograniczenie prawa do zapisu plików cookies może wpłynąć na funkcjonalność witryny.
  4. Szczegółowe instrukcje dotyczące zmiany ustawień cookies dostępne są na stronach dostawców przeglądarek internetowych.

VI. Prawa osób, których dane dotyczą

  1. Na mocy RODO Użytkownikowi przysługuje prawo do:
    • dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
    • sprostowania (poprawienia) danych;
    • usunięcia danych („prawo do bycia zapomnianym”) – w przypadkach określonych w art. 17 RODO;
    • ograniczenia przetwarzania danych – w przypadkach określonych w art. 18 RODO;
    • przenoszenia danych – w przypadkach określonych w art. 20 RODO;
    • wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych – w przypadkach określonych w art. 21 RODO;
    • cofnięcia zgody w dowolnym momencie – bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  2. W celu realizacji powyższych praw Użytkownik może kontaktować się z Administratorem drogą e-mailową na adres: biuro@de-jo.pl lub listownie na adres siedziby Administratora.
  3. Użytkownik ma prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeżeli uzna, że przetwarzanie jego danych osobowych narusza przepisy prawa.

VII. Bezpieczeństwo danych

  1. Administrator stosuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne mające na celu zapewnienie ochrony przetwarzanych danych osobowych odpowiednio do ryzyka oraz kategorii tych danych.
  2. Środki te obejmują m.in.:
    • szyfrowanie danych przesyłanych w sieci (certyfikat SSL/TLS);
    • stosowanie firewalli, antywirusów i systemów wykrywania włamań;
    • segregację dostępu do danych (uprawnienia nadawane w oparciu o zasadę najmniejszych uprawnień);
    • regularne audyty i kontrole systemów informatycznych;
    • procedury tworzenia kopii zapasowych oraz planów awaryjnych.
  3. Pracownicy Administratora oraz podmioty współpracujące przetwarzające dane na podstawie umowy powierzenia są zobowiązani do zachowania poufności i odpowiedniego zabezpieczenia danych.

VIII. Przekazywanie danych do państw trzecich

  1. Administrator nie przekazuje danych do państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG). W razie potrzeby przekazania danych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej, Administrator zapewni odpowiedni stopień ochrony poprzez:
    • stosowanie standardowych klauzul umownych zatwierdzonych przez Komisję Europejską;
    • przyjęcie innych mechanizmów przewidzianych przez RODO, np. wiążące reguły korporacyjne (BCR).

IX. Zmiany w Polityce Prywatności

  1. Niniejsza Polityka Prywatności może być okresowo aktualizowana – w przypadku zmian przepisów prawa lub wprowadzenia nowych usług.
  2. Wszelkie zmiany będą publikowane na stronie internetowej de-jo.pl z podaniem daty wejścia w życie zmian.

X. Kontakt w sprawach związanych z ochroną danych osobowych

  1. Wszelkie pytania, wnioski i zapytania dotyczące ochrony danych osobowych można kierować:
    • listownie na adres: ul. Szczawnicka 17, 30-699 Kraków;
    • e-mailem na adres: biuro@de-jo.pl.
  2. Administrator zobowiązuje się do rozpatrzenia wszelkich wniosków w ustawowym terminie.

Data ostatniej aktualizacji: 12 maj 2025 r.